Flink: Cookie cards


Cookie cards

Cookie cards.

De elektronische factuur en e-mail zorgen ervoor dat corporate stationery vaak gezien wordt als iets dat 'ook nog even gedrukt moet worden'. Het resultaat: zielloos drukwerk dat weinig indruk maakt. Maar mooi huisstijl drukwerk kan juist een sterk communicatiemiddel zijn!

De uitdrukking 'je visitekaartje afgeven' is nog steeds actueel: met een aantrekkelijk design en papierkeuze is mooi huisstijl drukwerk een prettige visuele en tactiele ervaring die de ontvanger bij zal blijven. Het kan tevens het verschil maken in kwaliteitsperceptie en vertrouwen, zeker bij startende bedrijven en merken.

Toen Jules Destrooper ons vroeg om hun huisstijl een update te geven, was het mooie kans om ook de huisstijl te laten meewerken aan het imago van het merk. Het huisstijl drukwerk en de visitekaartjes kregen een diepdruk van het iconische patroon van de natuurboterwafel en werden hierdoor -naast een mooie visuele en tactiele ervaring- ook een moment om een leuke brand story te vertellen:

Zoals elke wafelbakker destijds, had ook Jules Destrooper namelijk zijn 'eigen' patroon bedacht voor zijn natuurboterwafels. Het was een uniek patroon wat zorgde voor de herkenbaarheid van de maker en Jules voegde er zelfs zijn initialen JD aan toe. Het patroon was dus ooit bedacht als 'signatuur' en het leek ons een mooie gelegenheid om het wafelpatroon in ere te herstellen met een prominente plaats in de huisstijl. En zo waren de cookie cards geboren :-)