Mobile Madness

Mobile Madness.

De markt voor alles wat ‘mobile’ is, is booming, zo ook de accessoires voor de mobiele telefoon. Elke week hetzelfde telefoonhoesje is ook maar saai tenslotte :-)! Geen gemakkelijk segment om je als merk te profileren, want er zijn nogal wat belangrijke boodschappen te communiceren op de packaging: het merk, het merk van de telefoon, het type telefoon, het type accessoire, de kleur, de maat of specificatie van het accessoire. Stel je dit voor op een schap van een paar vierkante meter, voor een tiental merken, voor meer dan 30 type accessoires en klanten die de hele dag dit schap overhoop halen en de visuele chaos is duidelijk..!

Azuri is een snel groeiend merk in deze markt. Door de snelle groei waren er in de loop van de jaren veel verschillen in de grafische stijl en packaging geslopen, waardoor de efficiëntie in productie en de stopping power in het overvolle schap niet meer optimaal was. Aan Flink de vraag om hier verandering in te brengen!

Samen met Azuri hebben we eerst een analyse gemaakt van het schap en het zoekgedrag van mensen. Een eerste stap was om de juiste structuur en leeshiërarchie van de informatie te bepalen. Daarnaast hebben we gekeken naar een optimalisatie in de maatvoering van de packaging, met als doel om met een minimaal aantal formaten een maximaal aantal producten te kunnen verpakken. Omdat je de accessoires niet kunt uitpakken in de winkel, zit er een groot venster in bijna alle verpakkingen. Hierdoor speelt ook de vorm en kleur van het interieur een belangrijke rol. We optimaliseerden de vorm van het interieur en kozen ervoor om deze in het wit uit te voeren i.p.v. transparant, om zo de accessoires het beste te doen uitkomen. Ook de afbeelding op de verpakking is een belangrijk element om klanten te helpen kiezen. Hiervoor ontwikkelden we een beeldtaal die er mede voor zorgt dat er een sterkere, eenduidige uitstraling ontstaat.

Met een guideline voor de nieuwe grafische stijl en kapvormen voor productie, kunnen alle nieuwe verpakkingen eenvoudig en volgens dezelfde richtlijnen worden uitgevoerd. En we zien dat het werkt, want als we tegenwoordig eens lang de schappen van mobiele accessoires lopen zijn we blij dat de packagings van Azuri door eenvoud en eenheid goed opvallen tussen alle selfie sticks, phone & tablet covers, plugs, laders, oortjes, screen beschermers, ….en zo verder!