#Packaging design Passendale


Elke bol is uniek

Elke bol is uniek.

Passendale is een Belgische streekkaas en dankt haar vorm aan de unieke bereidingsmethode: de kazen worden met de hand geschept en traag en natuurlijk uitgelekt in linnen doeken. Op deze manier krijgt Passendale haar grillige gaatjesstructuur en unieke bolvorm: geen enkele bol is hetzelfde! 

De stijl van de packaging was gedateerd en toonde weinig van dit mooie verhaal. De briefing was om dichtbij de sfeer van de originele verpakking te blijven, maar in nieuwe, frisse stijl. 

In het nieuwe design hebben we door middel van fotografie de sfeer van een ambachtelijke kaasmakerij toegevoegd en tonen we de mooie bolvorm van de kaas. Het logo kreeg een update en werd ontdaan van onnodige elementen.

Het kleurenpalet werd aangepast naar een meer logische keuze voor de intensiteit van de smaken in het assortiment. The devil is in the details: in de achtergrondkleuren verwerkten we de structuur van de linnen kaasdoek voor een extra link naar de brand story.