Flink: Smart pack


Smart pack

Smart pack

Soms moet een verpakking verleiden, soms moet ze vooral functioneel zijn. Dit laatste was het geval bij deze opdracht voor Eastpak, het iconische merk in reis- en rugzakken dat zijn origine heeft in nergens minder dan het Amerikaanse leger.

 

Tegenwoordig maakt Eastpak meer dan alleen reis- en rugzakken. De collectie omvat schoudertassen, laptoptassen en vele aanverwante accessoires. Eastpak vroeg Flink om een oplossing te vinden voor de winkelpresentatie van hun tablet- en laptopsleeves. De huidige verpakking was niet fraudebestendig, de sleeves hingen er scheef in en het design was geen juiste vertaling van de Eastpak identity. 

In dit packaging project zit de aantrekking vooral in het product, de sleeves. Als consument wil je de kwaliteit voelen en de verschillende prints en kleuren kunnen bekijken. Op basis van deze gedachte ontwierpen we een packaging welke ervoor zorgt dat de sleeves op een mooie manier worden gepresenteerd, met open hoeken voor een optimale presentatie van de features (rits, prints). De packaging is bovendien een 1-stap-vouwsysteem met een geïntegreerde sluiting waardoor het tegelijkertijd ook een efficiënte oplossing is voor productie, verzending en assemblage.

 

Het grafisch ontwerp is minimalistisch en functioneel en toont het type device en screensize op een consistente manier. De rode accenten en zwarte typografie zorgen tenslotte voor een sterke Eastpak merksignatuur.