Domingue # Visual Identity


De kroon op het Merk

Design van de nieuwe merkidentiteit voor een luxueus interieurmerk

Interieurgroep Domingue, met hoofdzetel in Houston, ontstond uit Ruth Gay’s passie voor monumentale antiek en oude bouwmaterialen.
Geïnspireerd door Europese esthetiek, introduceerde zij een select gamma tijdloze materialen en technieken op de Amerikaanse markt dat ontwerpers toelaat om unieke interieurdesigns te realiseren.

Dankzij een partnership met meester-schilder Eddy Dankers biedt Domingue sinds kort ook een eigen gamma natuurlijke gips- en verfmaterialen aan. Vandaag omvat de groep drie bedrijven: Chateau Domingue (Antiek en herwonnen bouwmaterialen), Atelier Domingue (stalen ramen en deuren) en Domingue Architectural Finishes (natuurlijke gips- en verfproducten).
Door de snelle groei van het bedrijf was de visuele identiteit van de Domingue-groep dringend aan een make-over toe – een opdracht die Flink uiteraard met veel enthousiasme aanvatte.

We herdefinieerden de positionering van de verschillende bedrijven in de Domingue-groep en vertaalden die naar een elegante visuele identiteit.
De stijlvolle interieurs met Domingue-signatuur – de letterlijke ‘kroon op het werk’ van elk binnenhuisproject – vormden de inspiratie en het kernelement voor het nieuwe logo van de drie bedrijven. De combinatie van een subtiel kleurenpallet, verschillende texturen en een verfijnde typografie zorgen voor de juiste uitstraling.
Flink ontwierp ook de nodige communicatietools en stelde het verpakkingsconcept van de Domingue-verfproducten op punt.