Eddy Dankers is van het type zeldzaam creatief talent dat je niet elke dag tegenkomt. Geboren in een schildersfamilie, heeft hij zijn schilderwerk naar het indrukwekkende artistieke en innovatieve niveau gebracht dat het vandaag is.
Zijn passie voor pigmenten (‘een uit de hand gelopen hobby’ zoals hij zelf zegt) gecombineerd met een liefde voor traditionele en moderne schildertechnieken, heeft ervoor gezorgd dat Dankers Decor de afgelopen decennia leidend is geweest in de trends voor wand- en vloerschilderwerk. Naast hofleverancier is Dankers werk bovendien wereldwijd geliefd en werkt hij samen met top architecten in binnen- en buitenland.
Flink werd gevraagd om een identiteit te ontwikkelen die meer in lijn was met het werk van Dankers vandaag. Voordat we aan het werk gingen, hebben we eerst een middag samengezeten met Eddy en een team van door hem gekozen adviseurs. Een boeiend gesprek over het verleden, heden en de toekomst van het bedrijf. Het moeilijkste deel van de identiteit was het vinden van de juiste woorden om uit te drukken wat Dankers Decors levert. Aangezien ‘schilderwerk’ de lading zeker niet dekt, ontwikkelden wij de baseline ‘we are artisan painters’. Een lijn die vakmanschap combineert met kunst, gebaseerd op een gezegde van Saint Francis of Assisi: “He who works with his hands is a laborer. He who works with his hands and his head is a craftsman. He who works with his hands, his head and his heart is an artist.”
Om de naam Dankers Decor vervolgens een meer internationaal gevoel te geven, werd de naam in het logo verkort tot DNKRS. Het artwork werd een elegante mix van modern en toch traditioneel, in lijn met de schilderwerken. We ontwierpen een embossing om het ‘exclusief door Dankers’ gevoel te versterken. De keuze voor zwart/wit geeft een verfijnd gevoel en zorgt tevens voor de nodige impact. Flink ontwiep alle communicatie tools, van website tot stationery en werkkledij.