Wijn en kunst: een eeuwenoude combinatie die altijd nieuw en boeiend blijft!
En natuurlijk is dit een gedroomde manier om je wijn in de kijker te zetten, wat ook Hola! Cava niet was ontgaan. Gecharmeerd door ons werk voor Duvel Collection, vroeg dit Belgische wijndomein in het Spaanse Sant Pere de Ribes vlak bij Barcelona ons om een gelijkaardig project uit te werken voor ‘Barrik’ — hun unieke, tonvormige ‘bag in a box’ concept waarin ze een reeks heerlijke bio wijnen commercialiseren.
Met het BARRIK&ART concept wilden we de expressie van ‘joie de vivre’ die hun wijnen karakteriseren extra in de verf zetten. We nodigden een aantal kunstenaars uit voor een artistieke samenwerking waarbij de BARRIK vaatjes letterlijk het canvas werden voor een gelimiteerde reeks.
Voor deze eerste editie werden 4 verschillende wijnen ‘ingepakt’ door Elise VandePlancke, Max Kisman en Dzia. Verrassend hoe goed hun typische stijlen perfect het karakter van de wijnen vatten: de krachtige grafische taal van Max Kisman is de perfecte visuele vertaling van de kruidigheid van de rode 100% Garnacha terwijl de elagant-speelse stijl van Elise helemaal past bij hun zomers frisse rosé.
Flink zorgde niet alleen voor de ‘Art direction’. Uiteraard hoorde daar ook de vertaling van het artwork naar de Barrik verpakkingen bij en ontwierpen we een set communicatie tools voor de B2B en B2C introductie van het BARRIK&ART project.